سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

قرآن مصور (6)

 پست های مرتبط دیگر5 6  4  ۳  ۲  ۱  

بنام خداوند بخشنده بخشایشگر


بگو آیا به شما خبر دهیم که زیانکارترین (مردم) در کارها چه کسانی اند؟ آنها که تلاشهایشان در زندگی دنیا گم شده و با این حال، می پندارند که کار نیک انجام می دهند. (کهف 104-103)


 

 

 

   توجه » در صورت باز نشدن هر یک از تصاویر بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را فشار دهید. 

   

زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی است... (محمد 36) و اگر اهل کتاب ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند، گناهان آنها را می‏بخشیم; و آنها را در باغهای پرنعمت بهشت، وارد می‏سازیم. (مائده65) باغهایی سرسبز، و انواع انگورها؛ و حوریانی بسیار جوان و هم‏سن و سال(نباء33-32)، همچون مروارید در صدف پنهان! (واقعه23) و جامهایی لبریز و پیاپی (از شراب طهور)! در آنجا نه سخن لغو و بیهوده‏ای می‏شنوند و نه دروغی! (نباء 35-34) بر اندام آنها ( بهشتیان) لباسهایی است از حریر نازک سبزرنگ، و از دیبای ضخیم، و با دستبندهایی از نقره آراسته‏اند، و پروردگارشان شراب طهور به آنان می‏نوشاند! (انسان21) ...و در آن (بهشت) آنچه دلها می‏خواهد و چشمها از آن لذت می‏برد موجود است...(زخرف71) ...در آن نهرهایی از آب صاف و خالص که بدبو نشده، و نهرهایی از شیر که طعم آن  دگرگون نگشته، و نهرهایی از شراب (طهور) که مایه لذت نوشندگان است، و نهرهایی از عسل مصفاست، و برای آنها در آن از همه انواع میوه‏ها وجود دارد; و (از همه بالاتر) آمرزشی است از سوی پروردگارشان!...(محمد15)



به درستى که اهل بهشت امروز در ناز و نعمت هستند و از هر فکر دیگر فارغ اند. هم خود و هم همسرانشان در زیر سایه بر کرسى ها تکیه مى زنند. و میوه اى در آنجا در اختیار دارند و هر چه بخواهند در اختیارشان قرار مى گیرد. در آن روز به عنوان پیام از پروردگار مهربان به ایشان ابلاغ سلام مى شود. ( یس 58-55)



             آنچه را از کتاب (آسمانی) به تو وحی شده تلاوت کن(عنکبوت45) پس به اندازه‏ای که برای شما ممکن است از آن تلاوت کنید و نماز را بر پا دارید [ در دو طرف روز، و اوایل شب...(هود114) ]  [... که نماز (انسان را) از زشتیها و گناه بازمی‌دارد، و یاد خدا بزرگتر است؛ و خداوند می‌داند شما چه کارهایی انجام می‌دهید! (عنکبوت45) ]  و زکات بپردازید و به خدا «قرض الحسنه‏» دهید ( در راه او انفاق نمایید) و (بدانید) آنچه را از کارهای نیک برای خود از پیش می‏فرستید نزد خدا به بهترین وجه و بزرگترین پاداش خواهید یافت؛ و از خدا آمرزش بطلبید که خداوند آمرزنده و مهربان است! (مزمل20)


           


 پست های مرتبط دیگر5 6  4  ۳  ۲  ۱  


توسط: محدثه

نظرات 2 + ارسال نظر
Banooye_Mahtab یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 11:35 ق.ظ http://bachemosbat274.blogfa.com

سلااااااااام
چه قالب قشنگی

Banooye_Mahtab جمعه 29 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 07:33 ب.ظ http://bachemosbat274.blogfa.com

ﯾﮏ ﻓﺮﺻﺖ ﺭﺍاگر ﺑﮕﺬﺍﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﮕﺬﺭﺩ؛
" ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ "
ﻣﯿﺸﻮﺩ " ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ …."
ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺑﺴﺎﻥ ﭼﺎﯼ ﯾﺦ ﮐﺮﺩﻩ ﯼ ﺭﻭﯼ ﻣﯿﺰ
ﮐﻪ ﺑﺎ ﻋﺸﻖ
ﺩﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﯼ ﻭ ﯾﺎﺩﺕ ﺭﻓﺘﻪ ،
و ﺣﺎﻻ ﺑﺎ ﻫﯿﭻ ﻗﻨﺪ ﻭ ﺷﮑﻼﺗﯽ
ﺑﻪ ﻣﺬﺍﻕ ﻫﯿﭻ ﻃﺒﻌﯽ ﺧﻮﺵ ﻧﻤﯽ ﺁﯾﺪ ..
ﺧﻮﺭﺩﻩ ﻧﻤﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ ،
" ﻓﺮﺻﺖ "
ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﮕﺬﺍﺭﯼ ﺑﮕﺬﺭﺩ
ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻣﺜﻞ ﺁﺏِ ﺗﻨﮓِ ﻣﺎﻫﯽ
ﮐﻪ ﺑﻪ ﻭﻗﺘﺶ ﻋﻮﺽ ﻧﺸﻮﺩ
ﺁﻧﻮﻗﺖ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﻥ ﻣﺎﻫﯽ ﻫﻢ ، ﻣﺎﻫﯽ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ …
ﻗﺪﺭ " ﻟﺤﻈﺎﺕ " ﺭﺍ ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ.
ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻫﻴﭻﻛﺲ ﻧﻤﻴﻤﺎﻧﺪ…

سلام گلم
چطوری حالت خوبه؟ ممنون از پیام زیبایت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد