سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

بزرگوار مردی


بزرگوار مردی

آورده اند که روزی مردی به خدمت فیلسوف بزرگ افلاطون آمد و نشست و از هر نوع سخن می گفت. در میان سخن گفت: امروز فلان مرد از تو بسیار خوب می گفت که افلاطون عجب بزرگوار مردی است و هرگز کسی چون او نبوده است. افلاطون چون این سخن بشنیدسر فرود برد و سخت دلتنگ شد.

آن مرد گفت: ای حکیم! از من تو را چه رنج آمد که چنین دلتنگ شدی؟

افلاطون پاسخ داد: ای خواجه! مرا از تو رنجی نرسید ولی مصیبت بالاتر از این چه باشد که جاهلیمرا ستایش کند و کار من او را پسندیده آید؟ ندانم کدام کار جاهلانه کرده ام که او خوشش آمده و مرا به خاطر آن ستوده است!

توسط: محدثه

زیباترین جنگل طبیعی

زیباترین جنگل طبیعی   

  

 

جنگل بامبو واقع در شهر کیوتو  ژاپن یکی از زیباترین جنگل های طبیعی جهان است که به عنوان یک منطقه تفریحی و یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن، نام و آوازه بلندی دارد. 

 

این جنگل با مساحتی بالغ بر 15 کیلومتر مربع، یکی از گنجینه های ملی ژاپن به شمار می رود. یک مسیر پیاده روی به سمت این جنگل مسحور کننده وجود دارد و تقریباً با نیم ساعت پیاده وری می توان از کیوتو – که زمانی پایتخت ژاپن بوده – به این جنگل رسید. 

 

ادامه مطلب ...

تست روانشناسی

 

 

 

روزی پرنده ای آبی رنگ ناگهان از پنجره وارد اتاق شما میشود و در آنجا به دام می افتد.چیزی در این پرنده شما را به خود جذب میکند و تصمیم میگیرید آن را نگه دارید.اما روز بعد در عین شگفتی متوجه میشید رنگ پرنده از آبی به زرد تغییر کرده است. این پرنده استثنایی دوباره تغییر رنگ می دهد و در صبح روز سوم به رنگ قرمز روشن در می آید ودر روز چهارم سیاه رنگ است.

سوال؟

 اکنون روز پنجم است، وقتی از خواب برمی خیزید این پرنده چه رنگی است؟

 

 ۱٫ پرنده تغییر رنگ نمی دهد و سیاه باقی می ماند.

۲٫ پرنده به رنگ آبی که در ابتدا داشت باز میگردد.

۳٫ پرنده سفید می شود.

۴٫ پرنده طلایی می شود.

ادامه مطلب ...

52 نکته برای شادمانی و بهره وری (2)

52 نکته برای شادمانی و بهره وری  

 

در بخش اول از این مقاله، با سیزده نکته برای شادی و افزایش بهره وری، آشنا شدید. در ادامه، سیزده مورد بعدی در اختیار شما قرار می گیرد.
 

۱۴- زندگی را ساده بگیرید: سخت نگیرید. افرادی که زندگی را ساده می گیرند، لذت بیشتری از زندگی شان می برند. وسایل و وظایف کمتر، زندگی را برای تان لذت بخش تر می کند. 

 

۱۵- آنچه دارید را بپذیرید: مشکل بسیاری از افراد است که اغلب فکر می کنند خوشحالی زمانی به دست می آید که حتماً به مقاصد خاص و مهمی که در ذهن دارند دست یابند. مثل رسیدن به شغل مناسب و خانه ای که در رویاهای شان ساخته اند. متأسفانه رسیدن به این رویاها مدت زمان زیادی طول می کشد و زمانی که به آن می رسید احتمالاً رویاهایتان تغییر یافته و رویاهای جدیدی در سر دارید، پس آنطور که باید از آن لذت نخواهید برد. به جای آن سعی کنید از آنچه که هستید و چیزهایی که دارید لذت ببرید. برای انجام این کار به جای مقایسه خود با افرادی که از شما بالاترند، خودتان را با کسانی که زندگی سختی دارند و با آن در حال مبارزه هستند، مقایسه کنید. این مقایسه منجر به درک بیشتر حس خوشبختی و احساس شادمانی از وضع فعلی تان می شود. 

ادامه مطلب ...

نظرتون در مورد این عکس چیه؟

نظرتون در مورد این عکس چیه؟  

(برداشت آزاد) 

 

 

بگم که این عکس در یکی از محله های تهران گرفته شده، 

 در شهر یا محله شما چنین تصاویری دیده میشه؟؟   

شنیدی میگن: هرچه می خواهد دل تنگت بگو! شما هم بگو... ولی نه هرچی ها! 

توسط: محدثه