سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

نامه پدر به پسر

نامه پدر به پسر

پسر دلبندم!!

روزی که پیریم را دیدی، گرچه الان نیستم، شکیبا باش و سعی کن درکم کنی...


اگر موقع غذا خوردن، خودم را کثیف میکنم و چنانچه نمیتوانم لباسهایم را بپوشم، طاقت بیاور. ساعت هایی را به یاد بیاور که من این مورد را به تو می آموختم.


در صورتیکه به هنگام صحبت با تو، مطالبی را هزار بار بازگو میکنم، حرفم را قطع نکن و به من گوش بده...

 

 
زمانیکه کودکی بیش نبودی، داستانی را برایت هزاربار می خواندم تا خواب به چشمانت راه یابد.

هنگامی که نمیخواهم دوش بگیرم، نه شرمنده ام کن و نه سرزنشم... زمانی را به خاطر آور که من برای حمام بردنت هزار دوز و کلک میزدم.

موقعی که ناتوانی ام را در کاربرد فن آوری های جدید میبینی، به من فرصت فراگیری اش را بده و با لبخند تمسخرآمیز نگاهم نکن.
من به تو خیلی چیزها آموختم... چگونه بخوری، چطور بپوشی و چسان با زندگی روبرو شوی...

گاه به هنگام گفت و گو که دچار فراموشی می شوم و یا رشته کلام مان قطع میشود ... به من فرصت کافی بده تا موضوع بحث را به یاد آورم و اگر موفق نشدم به یاد بیاورم، عصبی نشو... ولی بی تردید آنچه برایم خیلی اهمیت دارد در کنارت بودن و گفت و شنود با توست.

اصلا اگر اشتها نداشتم، به زور به غذا خوردن وادارم نکن. خوب میدانم که کی باید بخورم یا نخورم.

زمانیکه پاهایم خسته اند و مرا از رفتن باز میدارند، دستانت را به من بده... همانگونه که در کودکی نخستین گامهایت را به کمک من برمیداشتی.

چنانچه روزی به تو گفتم که دیگر نمیخواهم زنده بمانم و دوست دارم بمیرم... خشمگین نشو. یک روز درمی یابی که من چه میگویم...

از اینکه مرا در کنارت میبینی نباید احساس خشمگینی و اندوهگینی و یا ناتوانی کنی... باید پهلوی من باشی، بکوشی درکم کنی و یاری دهی، آنسان که کمکت کردم زندگی ات را شروع کنی.

کمکم کن تا گام بردارم. با عشق و بردباری یاریم ده که مسیر زندگی ام را بپیمایم. من هم پاداشت را با تبسم و محبتی که پیوسته به تو ارزانی داشته ام خواهم داد.
پسرم دوستت دارم...

پدرت

توسط: محدثه


نظرات 7 + ارسال نظر
رویا سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:18 ب.ظ

مرسی عزیزم.انشالا همیشه یادمون باشه اگر پدر و مادر نبودن ما الان هیچ بودیم.واقعا در مقابلشون در محبتاشون خیلی بی انصافیم

ممنون که سرزدی، ان شاء الله که بتونیم حقشون ادا کنیم.

رنگ شب یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:18 ق.ظ

باران
آبرویم را خرید
شبیه مردی که گریه نمی‌کند

به خانه برگشتم!

غریبه شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:36 ب.ظ

با سلام..

رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند :
« پیران مایه خیر و برکت زندگی بوده و وجودشان در میان جمع و خانواده همچون پیامبری در میان امت است.»

الحق که حق خدا، پیامبرش و مثل مانند پیامبرش را نشناختیم !!

پ.ن : تذکر بجایی بود .. ممنونم
یا حق

سلام
من هم از لطف شما ممنونم.

m.rad شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:13 ق.ظ

زیباست.

ممنون

رنگ شب شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:05 ق.ظ http://nightcolor22.blogfa.com/

میان مرغان مهاجر,آنکه در انتهاست شاید ضعیف ترین باشد اما او دلبسته ترین است!!

جمله قشنگی بود تا حالا نشنیده بودم، من مرغان مهاجر خیلی دوست دارم
مرسی

مــــــادرانه جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:38 ب.ظ http://www.ghalbemadar.blogsky.com

با ســـلام خدمت شما "

خـــداوندا " ما را فقط محتـــاج خودتــــ بگردان . آمین

ممنون از شما .

سلام عزیز
از حضور سبزتون ممنون
الهی آمین

Banooye Mahtab پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:58 ب.ظ http://bachemosbat274.blogfa.com

خدایــــــــــــــــــــ♥ـــــــــــــــــــــــا . . .

وقتی همه چیز را به تو می سپارم ،

نورِ بی کرانِ تو در من جریان می یابد ؛

و دعایم به بهترین شیوه ی ممکن متجلی می شود . . .

پس هم اکنون خود را در آغوش تو رها می کنم ،

تا تمام آشفتگی ها و سردرگمی هایم ،

در حضور امن و گرمِ تو ،

به آرامی ذوب شوند و از میان بروند . . .

خیلی زیبا بود
مرسی که سر می زنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد