سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

چگونه شاد زندگی کنیم؟

چگونه شاد زندگی کنیم؟ 

آیا از اینکه همیشه منتظر باشید که شادی و خوشحالی به سراغ شما بیاید خسته شده اید؟ انتظار را رها کنید و شاد بودن را با این نکات شروع کنید.

 همه ما می دانیم که شادی با معجزه به دست نمی آید. همچنین شادی چیزی نیست که برای شما اتفاق بیافتد بلکه بذری است که شما آن را می کارید و محصولش را برداشت می کنید. پس منتظر چه هستید؟ راههای شاد زیستن را بیابید.

 چگونه شاد باشیم؟ تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید.

اگر به دنبال شادی می گردید، خوشبختانه باید گفت که امکانات، افکار و فعالیت های شما می توانند میزان شاد بودن شما را تحت تاثیر قرار دهند. هرچند که شاد بودن به آسانی روشن کردن کلید برق نیست، اما می توانید سطح شادی خود را افزایش دهید. نکات زیرشما را در ایجاد یک راه شاد تر در زندگی راهنمایی می کند:

 
در روابط خود سرمایه گذاری کنید

اطراف خود را با انسان های شاد پر کنید. با افرادی معاشرت کنید که به شما نیرو و قوت قلب بدهند. اگر آنها عامل شادی شما بشوند شما نیز با شادی خود به آنها نیرو می دهید. خانواده و دوستان کسانی هستند که لحظات موفقیت شما را جشن می گیرند و در اوقات سخت شما را حمایت می کنند. اگرچه داشتن خانواده و دوستانی برای تشویق و تصدیق کار آسانی است اما باید برای پایداری و دوام این روابط تلاش کنید.

احساسات خود را با رفتار و گفتار محبت آمیز ابراز کنید. دربرابر انتقاد رئوف و محتاط باشید و قدردانی خود را نسبت به کاری که برای شما انجام می دهند ویا حتی بخاطر اینکه بخشی از زندگی شما هستند، نشان دهید واز آنها سپاسگذار باشید.


قدردانی خود را بیان کنید

تشکر چیزی بیشتر از این است که فقط بگویید متشکرم. بلکه حسی از شگفت زدگی، قدر دانی و سپاسگذاری از زندگی است. گاهی بهای درک ارزش این قدردانی از زندگی گزاف است و به قیمت یک بیماری جدی یا سایر حوادث غم انگیز در زندگی تمام می شود. پس قبل از اینکه گرفتار این مصیبت ها شوید، خود را متعهد سازید که قدر دانی را از همین لحظه در زندگی خود آغاز کنید. مثلا به جای اینکه دایما از اینکه خواهرتان تولد شما را فراموش کرده، خود را آزار دهید به این فکر کنید که خواهرتان همیشه در سخت ترین لحظات زندگی با شما بوده است.

همیشه اجازه بدهید قبل از خواب، قدردانی از همه چیز و همه کس آخرین فکری باشد که در ذهن تان نقش می بندد و هنگام بیدار شدن اولین فکری باشد که به سراغ تان می آید.
 

تقویت مثبت اندیشی

عادت مثبت نگاه کردن به همه چیز را در خود تقویت کنید. هرچند که اگر اتفاق بدی برای شما بیافتد، مثبت نگاه کردن به آن تا حدی احمقانه و غیر ممکن به نظر می رسد اما حداقل اجازه ندهید رنگ منفی تمام نگاه شما به زندگی را در بر بگیرد. به یاد داشته باشید که تقریبا همیشه نگاه مثبت، جنبه های منفی را از بین می برد.

اگر ذاتا فرد منفی بافی هستید مدت زمان بیشتری برای تغییر افکار بدبینانه نیاز دارید. اولین قدم این است که افکار منفی خود را بشناسید سپس یک قدم به عقب بردارید و از خود این سوالات را بپرسید:

     آیا شرایط به همان اندازه بد است که من فکر می کنم؟
    آیا می توان به شیوه دیگری به قضیه نگاه کرد؟
    از اتفاق پیش آمده چه تجربه ای کسب کردم که در آینده به کارم بیاید؟

 
هدف خود را پیدا کنید

افرادی که در زندگی خود برای به دست آوردن هدفی تلاش  می کنند، که این هدف می تواند پرورش یک باغ، مراقبت از فرزند یا یافتن معنویت باشد، نسبت به افرادی که هیچ انگیزه و هدفی در زندگی ندارند، شادترند.

داشتن هدف، احساس اراده و خود ارزشمندی را تقویت کرده و افراد را دور هم جمع می کند. هدف شما هرچه باشد، مهم پیشرفتی است که شما را بسوی آن سوق می دهد و هدف را برای شما معنادار می سازد.

فعالیت های روزانه خود را با اهداف بلند مدت در زندگی تطبیق دهید. تحقیقات نشان داده می دهد که برقراری ارتباط مهمترین هدف در زندگی است. بنابراین ارتباط های خود را افزایش دهید.

چه چیزی را دوست دارید؟ با این پرسش ها می توانید هدف خود را پیدا کنید:

چه چیز به من انرژی و تحرک می بخشد؟

چه موفقیت هایی مایه سربلندی و افتخار من است؟

دوست دارم دیگران از من چگونه یاد کنند؟

 
در زمان حال زندگی کنید

شادی را به روزی موکول نکنید که مشغله و استرس کمتری دارید. آن روز ممکن است هیچ وقت به دست نیاید.

در عوض به دنبال موقعیت هایی باشید که شادی های کوچک روزانه و همیشگی برای شما فراهم کند. بر لحظات مثبت زمان حال تمرکز کنید به جای آنکه برای گذشته حسرت بخورید یا نگران آینده باشید. 

 

 اکنون شاد زیستن را شروع کنید...  

    

 

ترجمه: محدثه
 

نظرات 2 + ارسال نظر
ღஜ۩♥۩ஜღ ساقیღஜ۩♥۩ஜღ یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:47 ب.ظ http://casework.persianblog.ir/

سلام وبلاگت بسیار زیبا وعالیه شما لینک کردم شما هم لینک بفرمایید بانام زنگی کنید اما با مهارت

ممنون عزیزم، چشم حتما

صاحبخانه خانه سبز پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:39 ب.ظ http://khanehsabzman.blogsky.com

سلام عزیز
وبلاگ جالبی داشتی و لینک وبلاگتو به قسمت پیوندهای وبلاگم اضافه کردم، تو هم لینک وبلاگ منو به وبلاگت با اسم خانه سبز اضافه کن

http://khanehsabzman.blogsky.com

سلام
ممنون که به ما سر زدی و نظر دادی شما لینک شدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد