سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

سایه روشن

فرهنگی-اجتماعی-هنری

مردان نخوانند

"مردان نخوانند"  

 

مرد موجودی است که بیش ازهر چیز عاشق قدرت است. او از اینکه قدرتمند باشد، حظ می کند. از اینکه احساس توانایی کند، لذت می برد. مراقب باشید این احساس قدرتمندی و توانایی را در او به اوج برسانید. 

مخاطبم شما زنان هستید. این احساس را در مردان نکشید. از یک طرف این احساس را در مردان می کشید و از طرف دیگر انتظار دارید که شوهر شما به حرف شما گوش دهد و زندگی سرشار از عشقی داشته باشید. 

آنها باید در همه چیز احساس قدرت کنند. اگر هم در مواردی قدرت لازم را ندارند، شما دست کم نباید این موضوع را به آنها بگویید. حتی وقتی در همسر خود ضعف می بینید، آن را با تحسین و شیوه های دیگری  تقویت کنید. 

مظاهر قدرت برای مردان شامل: 

قدرت های متداول عبارتند از: پول درآوردن- اداره کردن خود و دیگران- عقل کل بودن- قدرت جسمی- قدرت معنوی- ذقدرت مالی- قدرت تحصیلی- قدرت داشتن فرزندان خوب- قدرت تصمیم گیری و ... 

دقیقا در همان چیزی که شما آن را نفی می کنید، آنها می خواهند قدرتمند باشند و شما به آنها سرکوفت می زنید. 

اگر جایی قدرت مرد را نادیده بگیرید یا آن را مورد انتقاد قرار دهید، مرد کلافه می شود. از شما متنفر می شود و صمیمیت از بین میرود. شما می گویید: من واقعیت را می گویم! 

من هم قبول دارم که شما واقعیت را می دانید اما بیان و ابراز این واقعیت مشکل را هزاران برابر می کند. او هم به ضعف خود واقف است. لزومی ندارد که شما به او بگویید. اما شما می توانید موثر باشید و می توانید ضعف را به قوت تبدیل کنید. به جای تاکید بر ضعف، احساس توانایی را در او تقویت کنید. 

مردی که فریاد می زند، مردی که لوزم خانه می شکند؛ مردی است که جایی او را تحقیر کرده اند و ضعفش را به رخش کشیده اند. 

یادآوری قدرتهای مرد و تحسین توانایی های او یعنی صمیمیت، و صمیمیت یعنی نفوذ، نفوذ، نفوذ. 

شما زنان باید مراقب این موارد باشید: 

1- اگر خودتان شاغل هستید، مطلقا توانایی و استقلال مالی خود را گوشزد و یادآوری نکنید. به او یادآور شوید که کماکان اداره مالی این خانواده به دستان قدرتمند توست.  

2- مطلقا سرکوفت نزنید، نگویید فلانی اینقدر پول درمی آورد و تو هیچ کاری از دستت ساخته نیست، همیشه هشتت گرو نه است. قصد شما چیست؟؟ اگر واقعا به بهبود اوضاع مالی فکر می کنید، او را تحسین کنید.  

3- تو بی عرضه ای! و عبارات مشابه آن، یعنی انتظار از هم پاشیدگی. یعنی فاتحه صمیمیت و عشق متقابل مرد را خواندن. مبادا از این عبارتها به زبان بیاورید.  

 4- مرد را حلال مشکلات بدانید. مشکل را به او بگویید و از او بخواهید که آن را حل کند و تایید کنید که تو قادری.  

5- به مردان اندرز ندهید، نصیحت نکنید، راهنمایی نکنید. آنها دوست دارند خودشان مشکل خود را حل کنند. اگر لازم بدانند خود، با شما درمیان می گذارند.  

6- سکوت مردان را نشکنید. اشتباه زن ها اینست که وقتی مرد ساکت است، مدام به سمت آنها می روند و با آنها حرف می زنند.او به سکوت نیاز دارد بگذارید نیازش برآورده شود. از سکوت مردان برداشت های نادرست نکنید. سکوت ممتد شما ممکن است به معنی رنجیده خاطر بودن شما باشد ولی درمورد مردها اینطور نیست. سکوت نیاز مرد است.  

7- به مردان فضا بدهید تا با خود خلوت کنند. مدام به دنبال شوهرتان نباشید و از مجاورت فراوان بپرهیزید. فضای نفس کشیدن! این چیزی است که مردان از شما می خواهند و در ازای آن به شما عشق می ورزند و با شما صمیمی تر می شوند.  

9- مرد دوست دارد که از او قدردانی شود. تشکر روح مرد را پرواز می دهد. تشکر از مرد، چنان شما را صمیمی جلوه می دهد که از نظر مرد، حد و حساب ندارد. 

 

10- مرد را تائید کنید. وقتی مردی را تصدیق و تائید می کنید، او رشد می کند و بهتر و بهتر فکر می کند. تائید مردها یعنی فوران صمیمیت. به او بگویید فلان کار را چقدر خوب انجام دادی، چقدر کارت عالی بود و ... 

اگر می بینید که همسر شما با همه صمیمی است به جز شما، علت آن است که جز شما کسی تا این حد با او بحث و جدل نمی کند،و نمی گوید: تو بی عرضه ای! و ... و از وی انتقاد نمی کند. 

برای صمیمیت بکوشید نتایج غیر قابل باور آن را ببینید. 

برگرفته از کتاب: موفقیت نامحدود(2)، مولف: سید مجتبی حورایی 

توسط: محدثه         

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد